Twórczy Konflikt

Co złego jest w różnicy zdań? Na poziomie teorii większość ludzi odpowiada: nic. W praktyce biznesowej kłócimy się, obrażamy, strzelamy focha, obgadujemy za plecami, szukamy sojuszników. Stajemy się agresywni, sfrustrowani, zmęczeni tym ciągłym przepychaniem. Najprostszą metodą stosowaną w biznesie jest tzw.”poprawność polityczna” – krótko mówiąc robimy to samo co wyżej, ale z uśmiechem na twarzy. A przecież może być inaczej…

E. Goławska (Sąd Okręgowy W-wa)

Dziękuję za przekaz spraw oczywistych, które wreszcie stały się oczywiste dla innych. Mam nadzieję, usłyszane,...

Monika Michna (warsztat otwarty)

Wspaniała dynamika pracy, błyskotliwość prowadzących, klarowność i jasność komunikatów. Dobrze spędzony...

Maja Smolarek (Sąd Okręgowy W-wa)

Mądre, profesjonalne szkolenie. przeprowadzone przez inteligentnych, świetnie przygotowanych trenerów,...

Sytuacja biurowa: dwóch specjalistów przypisanych do jednego projektu. Nie lubią się, najchętniej w ogóle by ze sobą nie rozmawiali. O sobie, z innymi, na przerwie, tak. Ze sobą, nigdy. Żeby jakoś się komunikować jeden zostawia karteczkę drugiemu – jak klient będzie mnie szukał, to do mnie zadzwoń. Pół dnia później odkrywa na swoim biurku kartkę z napisanymi 2 słowami: dryń, dryń. A sprzedaż leży…
Widziałaś to kiedyś w firmie?

  • !?! Co oni w tym marketingu wiedzą o sprzedaży? Z nimi nie da się pracować.
  • !!! System nie działa, a Help Desk jak zwykle nic nie robi.
  • !?! Obiecałem klientowi te funkcjonalności, a informatycy mówią, że to się nie da. Nie che im się…
  • !!! To wszystko wina Romana, on nie potrafi pracować w zespole.

Konflikt w grupie ludzi (a co dopiero w organizacji) jest tak naturalny jak oddychanie czy wyczekiwanie pierwszych, ciepłych, wiosennych wieczorów. Naturalny, nie znaczy pożądany czy efektywny. Może jednak takim być, jeśli tylko nie unika się go zakładając maski, w imię tak zwanej dobrej atmosfery. To częsty mechanizm, kiedy w grupie panuje przekonanie, że lepiej nic z problemem nie robić, że jakoś damy radę, że ważne są i tak tylko cele sprzedażowe czy inne wskaźniki. Pozostaje jednak pytanie: jak taka grupa, organizacja czy firma ma się rozwijać, docierać i działać w celu osiągnięcia lepszej efektywności?

Twórczy Konflikt to warsztat zaprojektowany na bazie doświadczeń biznesowych i praktyk mediacyjnych. To bardzo praktyczna kombinacja adresowana do liderów i wszystkich, którzy mają przekonanie, że potencjał ludzi nie wynika z przyklepywania problemów lecz z ich realnego rozwiązywania.

Co po warsztacie?

Najczęściej obserwujemy równowagę między potrzebami biznesowymi i relacyjnymi. A konkretnie? Częściej i szybciej rozwiązywane są spory personalne, a także antagonizmy międzydziałowe.

Twórczy Konflikt: warsztat stacjonarny, 2 dni, 12-24 osoby, 2 trenerów (w tym zawodowy mediator)

Tagi: